donderdag 10 februari 2011

Corné Ronda ontvangt Jet de Bussypenning

Tijdens de Afdelingsvergadering van D66 Purmerend en Omstreken kreeg Corné Ronda de Jet de Bussy-penning uitgereikt. Corné Ronda is meer dan 22 jaar actief voor de Purmerendse fractie, waarvan vier jaar als raadslid.

De Jet de Bussy-penning wordt uitgereikt aan lokaal en regionaal actieve leden. Jet de Bussy was meer dan 25 jaar de organisatorische drijfkracht achter D66-Amsterdam. Zij heeft zich jarenlang ingezet voor allerlei hand- en spandiensten. Of het plakken van campagneposters betrof, of het tellen van stemmen voor de diverse verkiezingen De Bussy was initiator. Deze penning is tot op heden slechts aan 19 personen uitgereikt, de laatste keer in 2008. De penning  wordt in de afdeling of regio uitgereikt, nadat de voordracht is goedgekeurd door het Landelijk Bestuur.

Bij het samenstellen van de kieslijst besloot Corné Ronda dat het nu tijd werd om plaats te maken voor jongeren binnen D66. Bewust koos hij daarom voor een onverkiesbare plaats. Toen acht jaar geleden D66 Purmerend tot eenmansfractie was gereduceerd, bleef Ronda zijn partij steunen. “Het was de ervaring van Corné Ronda die nieuwkomers als Patrick Blokzijl en ik de mogelijkheid bood om D66 Purmerend uit te bouwen tot de kleinste fractie tot de derde partij van Purmerend” aldus Rob. Sampimon.