donderdag 10 februari 2011

D66 zet vrijwilligers in het zonnetje

Op de dag voor Valentijnsdag gaat D66 Purmerend de rolstoelbasketbalvereniging Waterland een hart onder de riem steken. Het gaat om een kleine groep leden en vrijwilligers. Zonder hun inzet zouden deze gehandicapten niet aan rolstoelbasketbal kunnen doen. Een activiteit waar zij veel plezier aan beleven. Degene die dit allemaal mogelijk maken verdienen het om in het zonnetje te worden gezet.

Al meerdere jaren organiseert D66 de Valentijnsactie om vrijwilligers en organisaties op het gebied van welzijn, zorg, sport en cultuur een hart onder de riem steken. "Dankzij hen is er veel mogelijk en zonder hen zou het leven een stuk minder aangenaam zijn voor vele Purmerenders. De vele sportverenigingen draaien op vrijwilligers. Zonder hen zouden sportverenigingen niet kunnen bestaan of de contributie voor velen onbetaalbaar worden", aldus Rob. Sampimon (fractievoorzitter D66Purmerend).

Vorig jaar zetten D66 Purmerend en D66 Noord- Holland de vrijwilligers van het Waterland- ziekenhuis in het zonnetje. Dit jaar zijn de vrijwilligers in de sport/gehandicaptensport aan de beurt. Voor D66 Purmerend reden om de groep vrijwilligers bij de rolstoelbasketbalvereniging Waterland, kortweg RBV Waterland, een bezoek te brengen.Rolstoelbasketbal is basketbal met spelers in een rolstoel. Het wordt bijna volgens de "gewone" spelregels gespeeld en is een van de populairste rolstoelsporten. Het is een snelle en spectaculaire sport om te zien en om zelf te doen.

Het Purmerende team is klein. Doordat niet rolstoelgebonden vrijwilligers mee spelen an het team goed trainen en wedstrijden spelen. Maar het zijn ook de eigen leden die de jeugd trainen. Het is  geweldig dat door de inzet van vrijwilligers en leden zo'n vereniging in Purmerend bestaat en deze activiteit aanbiedt aan iedereen met een lichamelijke handicap of chronische aandoening. D66 is zeer blij dat deze verenigingen bestaan en zou een verder verbreding toejuichen. Net als voor alle Purmerenders dient voor elke lichamelijke gehandicapte een breed aanbod van sporten te bestaan.