donderdag 10 februari 2011

Lintjes voor Jonge Helden komt in 2009

Heb jij een klasgenootje uit de sloot gered of voor die zieke mevrouw op de hoek een hele lange tijd boodschappen gedaan? Of misschien ben je zelf heel lang ziek of heb je een grote prijs voor je club gewonnen. Kinderen die iets heel speciaals gedaan hebben kunnen net als grote mensen een lintje krijgen.

Dat vindt mevrouw Corrie Wieland en D66 vond dat ook. Zonder dat wij het van elkaar wisten dienden we hierover een voorstel in. Deze plannen zijn samen gevoegd en uitgewerkt.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Vanalf volgend jaar kunnen kinderen maximaal 10 kinderen tussen 6 en 13 jaar en 13 t/m 18 jaar een lintje krijgen. Net als grote mensen. Die worden door de burgemeester uitgereikt rond Koninginnendag, net als de ‘gewone’ lintjes. Hoe ze eruit komen te zien, dat weten we nog niet. Wel weten we dat het iets heel bijzonders wordt.

Wie een kind kent die iets heel speciaals gedaan heeft, mag hierover een brief naar de burgemeester schrijven.