donderdag 10 februari 2011

Vrijwilligers musea in Valentijnszonnetje gezet

Zondag was het Valentijnsdag. Een liefdevolle dag en daarmee een mooi moment om waardering voor mensen uit te spreken. D66 Purmerend ging hiervoor op de Kaasmarkt langs bij de vrijwilligers van het Purmerends Museum en Museum Waterland

D66 Purmerend zet met deze Valentijnsactie een  traditie voort die is ingezet door D66 Noord-Holland. Na de mantelzorgers in 2008 en de vrijwilligers van Rolstoelbasketbalvereniging Waterland vorig jaar, zijn het nu de vrijwilligers van de Purmerendse musea die alle aandacht krijgen. “Ik was verbaast hoeveel vrijwilligers zich voor de beide musea inzetten” aldus Rob. Sampimon. Om beide musea draaiende te houden zetten meer dan 60 vrijwilligers zich in. Deze vrijwilligers zijn veelal achter de schermen werkzaam. Bezoekers die de feestvreugde zagen kregen ook een stuk taart. Ook zij waren verbaast over de hoeveelheid vrijwilligers.

In zijn toespraak zei Sampimon dat de musea inhoudelijk er verschillend zijn, maar dat zij wel een grote overeenkomst hebben, nl. ruimte tekort. Het lijkt er volgens Sampimon op, dat kunst en cultuur in Purmerend een ondergeschoven kindje is. Hij wees op het belang van beide musea voor de stad en daarmee ook op het belang van de vrijwilligers. Zonder vrijwilligers zou Purmerend geen musea hebben. De fractievoorzitter van D66 Purmerend nam ook nog een smakelijke Valentijnstaart mee. Rob. Sampimon werd vergezeld door D66-Europarlementariër Marietje Schaake die o.a. Cultuur in haar portefeuille heeft en statenlid Joke Geldhof.