donderdag 10 februari 2011

Wijkkranten krijgen zelfstandigheid terug

De redacties van de wijkkranten in Purmerend stonden jarenlang ‘onder toezicht’ van de gemeente. Een verkeerd beleid waar D66 zich altijd tegen heeft verzet. Het college van B&W heeft dit nu ook ingezien. De wijkkranten krijgen de zo gewenste zelfstandigheid weer terug. Wij zijn hier als D66 erg blij mee.

Er is echter wel veel tijd over heengegaan voordat het college tot dit juiste inzicht kwam. Hierdoor is veel goodwill bij en inzet van de vrijwilligers bij de wijkkranten verloren gegaan. Dat is doodzonde en bovendien onnodig” aldus fractievoorzitter Rob. Sampimon.

Fout erkennen
D66 stoort zich ook aan de ‘jubelende’ stemming waarmee het college het verkeerde beleid nu terugdraait. “Wethouder Daan (PvdA) noemt het een goede ontwikkeling die past in deze tijd. Het zou hem echter meer sieren als hij de fout van het college erkent. Het besluit om de wijkkranten bij bij de gemeente onder te brengen, had nooit mogen worden genomen.”