woensdag 14 mei 2014

D66 maakt Purmerend schoon op Clean Europe Day

D66 doet komende zaterdag mee met de allereerste Europese opschoondag, Clean Europe Day. Afgelopen zaterdag maakten mensen van Madrid tot Melsbroek en van Dublin tot Düsseldorf Europa schoner. In Nederland wordt op zaterdag 17 mei aandacht besteed aan deze dag. D66 ruimt in Purmerend zwerfafval op in het Gorsebos. Want een schoon Europa begint bij een schoon Purmerend!

Wie door Purmerend loopt, ziet nog regelmatig zwerfvuil op straat. Dat is zonde, want het is een kleine moeite om het afval in een prullenbak te gooien. D66 vraagt daar op deze dag aandacht voor. ‘Tegelijk laten we zien dat we ook veel zelf kunnen’, zegt fractievoorzitter Patrick Blokzijl van D66 Purmerend. ‘Iedereen kan en mag spullen van de gemeente lenen om een stuk straat of groen schoon te maken. Gelukkig doen veel inwoners dat ook en D66 juicht dat toe. Samen houden we Purmerend schoon.’

Doe ook mee!
Wie wil meedoen aan Clean Europe Day, is van harte welkom om te helpen in het Gorsebos. Alle beetjes helpen, ook ‘zwerfies’. Raap op 17 mei een stuk zwerfafval op, maak er een foto van en deel die op sociale media met de hashtags #zwerfie #Purmerend. Zo ziet iedereen hoe u uw leefomgeving schoner maakt! Of deel de berichten van D66 Purmerend op Twitter en Facebook.

Europese verkiezingen 22 mei
Het opruimen van zwerfafval kunnen we prima zelf in onze eigen buurt of stad. Andere zaken kunnen beter op nationaal of Europees niveau worden geregeld. Zoals afspraken over het terugdringen van lucht- en watervervuiling. Dat zijn zaken die de landsgrenzen overstijgen. Dat vraagt om een sterk en slagvaardig Europa. Daar staat D66 voor. Op 22 mei zijn in Nederland de verkiezingen voor het Europees Parlement. Breng je stem uit en stem D66: voor een sterk Nederland en een sterk Europa.