dinsdag 22 mei 2018

Fractiemedewerker (vrijwillig) gezocht!

De fractie van D66 Purmerend bestaat momenteel uit vier gekozen raadsleden en drie commissieleden. Omdat onze vorige fractiemedewerkster tot raadslid is verkozen, is per direct een vacature ontstaan voor de functie van FRACTIEMEDEWERKER (v/m).

De fractiemedewerker ondersteunt de fractie op beleidsinhoudelijk, organisatorisch, communicatief en secretarieel gebied.

Wij zoeken:
 Een enthousiaste persoon die beschikt over voldoende tijd en energie om actief deel te nemen aan de fractiewerkzaamheden. Je bent een administratief talent en creatief in het vinden van oplossingen. Je weet van aanpakken en bent niet bang om dingen te organiseren. Bent een kei in notuleren en Office en CMS hebben geen geheimen voor je, je bent discreet en een teamplayer die tevens zelfstandig kan werken.

Functieomschrijving: Als fractiemedewerker ondersteun je de fractie in de breedste zin van het woord: je onderhoudt namens D66 contacten met inwoners, groeperingen en instellingen. Je organiseert activiteiten voor leden van D66, inwoners, organisaties en bedrijven in Purmerend en omgeving. Deze activiteiten zijn door middel van overleg vooraf afgestemd binnen de fractie. Je notuleert vergaderingen, beheert de algemene mailbox en zorgt dat de website en sociale media van de fractie up to date zijn en blijven.

Wie ben jij? Een proactieve politieke duizendpoot die beschikt over voldoende tijd (gemiddeld tien  uur per week). De tijd is overdag in principe naar eigen inzicht in te delen, maar het bijwonen van vergaderingen in de avonduren behoort ook tot het takenpakket. Aanwezigheid bij de fractievergaderingen op dinsdag (20.00 – 22.00 uur) is in elk geval vereist, soms ook op andere avonden. Iemand die plezier heeft in het volgen van de lokale politiek en affiniteit met D66 en het sociaal-liberale gedachtegoed. Lidmaatschap van D66 is een pré.

Verder beschik je over creativiteit, openheid, inlevingsvermogen en gevoel voor politieke verhoudingen. De geschikte kandidaat is een nieuwsgierig, kritisch persoon en is in staat te relativeren.

Wij bieden: Een enthousiast en hecht fractieteam. Mogelijkheid om de lokale politiek van dichtbij mee te maken. Een onkosten- en vrijwilligersvergoeding. ICT-faciliteiten en scholing.

Procedure: Stuur je motivatie en curriculum vitae voor 1 juli per e-mail aan de fractie t.a.v. Astrud Wildschut a.wildschut@d66purmerend.nl . Ook voor meer informatie kun je een mail sturen naar dit e-mailadres.