donderdag 12 juli 2018

Marktmeestershuisje verplaatst

Vandaag is, onder het toeziend oog van vele belangstellenden, het Marktmeestershuisje in zijn geheel verplaatst. De verplaatsing begon om half 12 met een druk op de startknop door wethouder Eveline Tijmstra, en om even over 12 uur stond het huisje op zijn nieuwe plek.

Het Marktmeestershuisje uit 1910 stond op de hoek van de Plantsoenstraat en het parkeerterrein bij de Koemarkt waar vroeger de Nukahal stond. Het hele huisje is op een betonnen plaat gezet en verplaatst naar een plek tussen de kleine en de grote Koemarkt. Vanaf de nieuwe plek markeert het huisje de overgang naar het nieuwe plein waar de toekomstige markthal komt te staan. Het markthuisje blijft in gebruik door de marktmeester en deze heeft vanaf de nieuwe plek goed overzicht over de beide pleinen.

Bresser Bouw heeft de werkzaamheden van verplaatsen het gemeentelijk monument op zich genomen en Attica Vastgoed bouwt straks de nieuwe Markthal. Meer informatie over de Markthal Purmerend is te vinden op www.markthalpurmerend.nl.

De foto’s zijn gemaakt, vanaf het balkon van Villa Clementine, door onze wethouder Paul van Meekeren en het  volgende filmpje is gemaakt door ons commissielid Dirk Groot; Marktmeestershuisje