dinsdag 16 oktober 2018

In memoriam Erik Stibbe

De fractie van D66 Purmerend gedenkt Erik Stibbe, oud-raadslid, oud-bestuurslid en betrokken volger van de Purmerendse politiek. Na zelf geruime tijd raadslid voor D66 te zijn geweest, heeft Erik altijd gezocht naar manieren om z’n steentje bij te dragen en middenin de Purmerendse samenleving te blijven staan. Dat deed hij als bestuurslid van de Stichting Humanitas en als verslaggever voor de kabelkrant van RTV Purmerend. In die laatste rol zorgde hij er altijd voor dat zijn neutraliteit boven alles stond. Toen hij stopte bij de kabelkrant voelde hij zich vrij om weer wat actiever mee te denken met de D66 fractie, die hij kritisch volgde en regelmatig voorzag van allerlei adviezen.

Zelfs toen zijn gezondheid hem in de steek begon te laten, deed hij alles om betrokken te blijven en zijn bijdrage te leveren. Op die manier inspireerde hij anderen met zijn bevlogenheid. Erik was de participatiesamenleving in eigen persoon. Nooit alleen maar roepen, maar actief meedenken over oplossingen en meehelpen waar dat mogelijk was. Wij zullen Erik Stibbe missen en wensen zijn vrouw en familie veel sterkte bij het verwerken van hun grote verlies