donderdag 13 december 2018

Verlichting sporthal De Beuk

In april van dit jaar bereikten onze fractie berichten van bewoners uit de omgeving van sporthal De Beuk. Sinds de ingebruikname van de sporthal en met name de parkeergarage eronder, was er sprake van lichthinder voor de bewoners in de omgeving van de sporthal. Het licht brandde (bijna) 24/7, een enkele uitzondering overdag daargelaten. Duidelijk werd, uit de gesprekken met de gemeente, dat de sporthal geen controle heeft over de bediening van de verlichting in de parkeergarage, maar betreft een computergestuurd lichtplan wat door een derde partij buiten Purmerend wordt beheerd. Wij stelden daar toen vragen over en kreeg er vanuit de gemeente snel antwoord op.

Evaluatie
In de antwoorden werd gesproken over een op handen zijnde evaluatie, wij hebben in mei de wethouder tijdens de commissie Samenleving gevraagd deze op de termijnagenda te laten zetten. Deze evaluatie heeft inmiddels plaatsgevonden daar is uitgekomen dat de gemeente de verlichting gaat aanpassen zodat er geen lichtoverlast meer zal ontstaan voor de bewoners in de buurt van de sporthal. Er zullen een aantal lampen blijven branden als noodverlichting en er worden bewegingsmelders geplaatst. En in het voorjaar van 2019 wordt de verlichting aangesloten op het gebouwbeheersysteem, waardoor de verlichting uitgezet kan worden als de sporthal sluit. Goed nieuws!