maandag 18 februari 2019

Nomineer een heldin voor de Femme Award 2019

Internationale Vrouwendag staat elk jaar op 8 maart in het teken van strijdbaarheid en het gevoel van solidariteit van vrouwen overal ter wereld, meestal aan de hand van een specifiek thema. Het doel van deze dag is aandacht te geven aan vrouwenthema’s zoals economische zelfstandigheid, huiselijk geweld en andere aandachtspunten op het gebied van emancipatie en participatie. Vorig jaar heeft D66 Purmerend de Femme-Award in het leven geroepen. De award is voor die vrouw die volgens de inwoners van Purmerend zich het meest inzet op het gebied van het jaarlijkse thema.

Thema dit jaar is: Heldinnen

Opvallende, onzichtbare, dode en levende, grootse en kleine heldinnen. We kennen ze allemaal want in elke stad of in elk dorp waren en zijn heldinnen te vinden. Heldinnen die zich op uitzonderlijke wijze hebben ingezet voor de rechten van de vrouw, voor gelijkheid, voor hun medemens.

Vaiana: vrouwelijke heldin van Polynesische afkomst redt de wereld van een klimaatramp, terwijl ze en passant een macho-halfgod wat levenslessen leert. Ook qua esthetisch ideaal betekent Vaiana een stapje in de goede richting.

Voor meer informatie kijk je op de website van Internationale Vrouwendag. Wij danken hen voor hun inspiratie en het mogelijk maken van deze dag.

Ken jij een vrouw waarvan je vindt dat zij een heldin is en in aanmerking komt voor de D66 Femme Award? Nomineer deze persoon door een motivatie en contactgegevens te mailen naar d66purmerend@gmail.com

De Femme-Award wordt op 8 maart uitgereikt aan de winnares op het Stadhuis.

Vorig jaar werd Edith Merks, of Edith Love zoals de meeste mensen haar op social media kennen, van Stichting RER unaniem genomineerd en nam zij de eerste Femme Award op het stadhuis van Purmerend in ontvangst.