vrijdag 1 maart 2019

Duurzaamheidsagenda aangenomen door raad Purmerend

D66 Purmerend is blij dat de Duurzaamheidsagenda 2019-2022 door de raad is aangenomen. Met 24 stemmen voor en 12 stemmen tegen was er een duidelijke meerderheid in het voordeel van de agenda. Geen van de ingediende amendementen en de motie kon op een meerderheid van stemmen in de raad rekenen.

Het was de derde keer dat de Duurzaamheidsagenda besproken werd, twee keer eerder in de commissie en nu in de raad, en wat D66 betreft is drie keer scheepsrecht. We wilden ook niet teveel in herhaling gaan vallen, wat ons betreft was alles de vorige keren al gezegd. Er zijn klimaatontkenners en klimaataanpakkers, wij van D66 willen graag aanpakken. Maar met een doel; een schone toekomst voor de huidige en toekomstige generaties.

We zijn blij met de concrete resultaten waar nu op ingezet gaat worden zoals daar waar mogelijk producten en diensten duurzaam inkopen, het aantal laadpunten voor elektrisch rijden sterk uitbreiden en al noemde wij het nog een Centrum voor Duurzaamheid in ons verkiezingsprogramma, het Duurzaamheidsloket is ook iets waar wij een groot voorstander van zijn. Heel belangrijk voor ons is de verdere communicatie en alle uitingen met betrekking tot  duurzaamheid herkenbaar te laten zijn. D66 Purmerend ziet de Duurzaamheidsagenda als een dynamisch document welke we tussentijds kunnen bijsturen zodat we in kunnen spelen op nieuwe ontwikkelingen en dan met nieuwe voorstellen naar de raad kunnen komen.