maandag 27 mei 2019

Burgerinitiatief

Maandag 27 mei werd er tijdens de raadsvergadering een burgerinitiatief ingediend. D66 Purmerend is groot voorstander van het burgerinitiatief en vindt eigenlijk dat hier veel te weinig gebruik van wordt gemaakt.

Dit burgerinitiatief was van mevrouw Bonnema en ging over het plaatsen van een gedenkteken of kunstobject in de verzetsheldenbuurt in Overwhere Noord. In de buurt hangt bij de straatnaambordjes al wat informatie over de verzetshelden, maar heel uitgebreid is dit niet. D66 Purmerend was het daar mee eens en vindt een gedenkteken met meer informatie over de diverste personen een goed idee.

De wethouder stelde voor dat mevrouw Bonnema in contact zou treden met het comité 4-5 mei Purmerend. Volgend jaar is het 75 jaar geleden dat Nederland werd bevrijd en het comité gaat de viering hiervan organiseren. Een gedenkteken of kunstobject in de verzetsheldenbuurt zou daar mooi inpassen. Wij konden ons daar in vinden en hebben mevrouw Bonnema gevraagd ons op de hoogte te houden van de gesprekken en eventuele vorderingen.