maandag 8 juli 2019

Werkbezoek Matthijs Sienot

Vandaag was Tweede Kamerlid Matthijs Sienot op werkbezoek in Purmerend. Met klimaat, energie en gaswinning in zijn portefeuille de juiste persoon om mee te nemen naar de Proeftuin PurmerendGasVrij en de BioWarmteCentrale van de Stadsverwarming Purmerend.

Bij het kantoor van het team GasVrij, welke gehuisvest is in de Pilotwijk Overewhere Zuid, kregen we uitleg over het hoe het project tot stand gekomen is en hoe de stand van zaken nu is. En tijdens het rondje door de wijk spraken we met de aannemers die ter plekke aan het werk zijn en met bewoners die nu ondervinden wat het project allemaal met zich meebrengt om te horen wat hun bevindingen zijn.

Daarna naar de BioWarmteCentrale waar we eerst een presentatie over de werking van de centrale kregen maar waar ook werd verteld over de ontstaansgeschiedenis van de centrale en het warmtenet en waar we het met name ook hadden over alternatieve energiebronnen, de plannen voor in de toekomst en waar de Tweede Kamer nog aan kan bijdragen. Daarna een rondleiding door de centrale zelf wat altijd interessant is.

De fractie van D66 Purmerend willen de ambtenaren werkzaam in de pilotwijk en de medewerkers van de Stadsverwarming Purmerend van harte danken voor de hartelijke ontvangst, het meedenken, het rondleiden en het beantwoorden van al onze vragen.