dinsdag 17 september 2019

Technische vragen sporthal De Beuk

Begin dit jaar heeft de fractie van D66 een bezoek gebracht aan sporthal De Beuk en met een aantal gebruikers gesproken over hoe de hal beviel en of er nog op- en aanmerkingen waren. Er waren toen wel wat zaken waar de clubs tegenaan liepen, besloten is om deze tijdens een overleg met de Sportraad deze zaken te bespreken. Op 8 april kwamen de Sportraad en de voorzitters van alle clubs die sporthal De Beuk gebruiken, bij elkaar. Tijdens dit gesprek werd er geëvalueerd hoe de sportclubs de nieuwe sporthal ervaarden na er een tijd gebruik van gemaakt te hebben, maar ook om door te nemen tegen welke punten de clubs aanliepen en waar zij graag aanpassingen zagen. D66 heeft begrepen dat dit een constructief overleg is geweest.

Vanuit Spurd is er daarna contact met korfbalvereniging BEP geweest voor een aantal aanpassingen en op 15 juli is er een inventarisatie gemaakt van een aantal zaken waar Spurd mee aan de slag zou gaan. Dit betrof onder andere de aankleding van de sporthal; Spurd heeft inmiddels bevestigingsmateriaal geplaatst om de aankleding aan op te hangen. En het ontbreken van een schotklok voor de korfbalvereniging; Spurd is akkoord gegaan met het ophangen van een schotklok en de vereniging mogen zelf de haken voor de bevestiging realiseren.

Er moeten nog aanpassingen gemaakt worden voor de aansluiting van de schotklok. Dit zou in de zomervakantie gebeuren maar Spurd heeft laten weten dat dit vanwege vakantie van de elektricien vertraging opgelopen heeft.

Er is een hele mooie uitschuiftribune aanwezig in de sporthal, direct aan het veld. Deze staat alleen nooit uit omdat de beheerder van de sporthal te horen heeft gekregen van Spurd dat deze alleen uitgeschoven mag worden in het bijzijn van de brandweer. Heeft met veiligheid en vluchtwegen te maken. De tribune is 1 x uitgeschoven in de tijd dat De Beuk nu in gebruik is, dat was bij de opening.

En zo zijn er nog wat kleine zaken doorgegeven in het gesprek met de Sportraad maar terugkoppeling vanuit de Sportraad over deze en de andere gemaakte afspraken tijdens het overleg, heeft de korfbalvereniging nog niet ontvangen. D66 is blij om te vernemen dat het e.e.a. al zo voortvarend is opgepakt door de Sportraad en Spurd, maar zit nu nog wel een paar vragen en deze hebben wij aan de wethouder gesteld;

1.       Is er duidelijkheid wanneer de aanpassingen door de elektricien gedaan worden ten behoeve van de schotklok?

2.       Hoe kan het zijn dat er een mooie uitschuiftribune is gerealiseerd maar dat deze tijdens wedstrijden niet gebruikt mag worden zonder aanwezigheid van de brandweer en wat is er aan te doen zodat de tribune wel gebruikt kan worden?

3.       Is er duidelijkheid over de stand van zaken betreffende de terugkoppeling van de Sportraad over de overige afspraken die gemaakt zijn in het overleg van 8 april.

Binnen drie weken verwachten wij antwoord op deze vragen te hebben ontvangen.