vrijdag 19 maart 2021

Uitslag Tweede Kamerverkiezingen

Beste Democraten in Purmerend en Beemster,

Wat een fabelachtige verkiezingsuitslag heeft D66 bereikt bij de Tweede Kamerverkiezingen! Sommigen van ons dansten zelfs op tafels toen de contouren van de uitslag bekend werden. Natuurlijk is de blijdschap groot: we zijn de tweede partij van Nederland. Dat geeft D66 een groot mandaat tijdens de onderhandelingen over een coalitie. En tegelijk een grote verantwoordelijkheid om stevige afspraken te maken over onderwerpen die D66 belangrijk vindt, onder meer op het gebied van duurzaamheid en klimaat.

We willen het nu gaan waarmaken. Nederland kon wel wat meer D66 gebruiken en heeft meer D66 gekregen. Mede dankzij jullie! In Purmerend en Beemster hebben maar liefst zo’n 7.000 mensen op D66 gestemd!

Een groot woord van dank aan al deze kiezers. En een diepe buiging voor alle vrijwilligers die hebben geholpen bij de campagne. Die huis aan huis flyers hebben bezorgd, die posters hebben opgehangen en op social media hun steentje hebben bijgedragen. Zonder jullie was D66 een stuk minder zichtbaar geweest. Dank jullie wel!

Terwijl in Den Haag wordt onderhandeld over een nieuwe coalitie, kijken we in Purmerend en Beemster alweer vooruit naar de gemeenteraadsverkiezingen in november dit jaar. De 7.000 kiezers in onze gemeenten die deze week D66 hebben gestemd, zijn ons enorme potentiële kiezerspubliek. Wij willen hen in november opnieuw overtuigen van een stem op D66. Daar gaan we hard ons best voor doen. Hopelijk kunnen we in deze campagne opnieuw op jullie steun rekenen!

Hartelijke groet,

Mark Intres