vrijdag 16 april 2021

D66 Purmerend diep getroffen door overlijden Barry Lucas

D66 Purmerend is diep getroffen door het overlijden van oud-wethouder Barry Lucas. De heer Lucas heeft een lange staat van dienst als betrokken lid van de partij. Wij zijn hem dankbaar voor wat hij voor D66 in Purmerend heeft betekend.

Barry Lucas is meer dan twintig jaar actief geweest in de Purmerendse politiek. Tussen 1980 en 2002 was hij lid van de gemeenteraad en tussen 1994 en 1998 was hij wethouder namens D66. Ook na zijn politieke activiteiten bleef hij een betrokken lid van de partij. Nog jarenlang was hij een geregelde gast bij de vergaderingen van de fractie. Hij volgde de lokale politiek en gaf zijn mening of advies. Hij steunde de partij ook door als lijstduwer een plek in te nemen op de kieslijst bij de gemeenteraadsverkiezingen.

Vooral kunst en cultuur gingen Barry aan het hart. Jarenlang was hij nauw betrokken bij de ontwikkeling van Cultuurhuis Wherelant, waar hij tot zijn overlijden voorzitter was van de raad van toezicht.

Barry Lucas zal door D66 worden gemist. Wij wensen zijn familie en naasten veel sterkte toe.

Fractie en wethouder D66 Purmerend