dinsdag 8 juni 2021

Verlenging Regeling Reductie Energiegebruik

Op basis van de subsidieverordening Regeling Reductie Energiegebruik kunnen woningeigenaren voor 70 euro aan kleine duurzame maatregelen aanschaffen zoals bijvoorbeeld LED lampen, tijdschakelaars, radiatorfolie etc.  Ook kan er achteraf 70 euro subsidie aangevraagd worden op alle producten die na 5 juni 2020 zijn aangeschaft en geïnstalleerd om energie te besparen. Deze regeling was vervallen per 31 maart, maar nog niet al het geld van de regeling was uitgegeven. Daarom werd in de commissie Stedelijke Ontwikkeling en Beheer van 19 mei besproken om deze regeling te verlengen.

D66 vindt het belangrijk dat subsidieregelingen worden voortgezet als het gaat om het verduurzamen van woningen en dit gaat wat ons betreft hand in hand met in brede zin aandacht besteden aan energiebewustzijn en voorkomen van verspilling.

Verlengen regeling
D66 heeft dus voor het verlengen van de regeling gestemd. Wel waren we benieuwd naar hoe het kan dat er nog maar zo weinig mensen gebruik van hebben gemaakt en hoe we er voor gaan zorgen dat de rest van het budget voor het einde van dit jaar wel benut wordt door onze inwoners. Het bleek dat in de Beemster de inwoners bijvoorbeeld geïnformeerd zijn door een brief van de gemeente over deze regeling. Wethouder van Meekeren gaf aan dat hij de komende tijd de communicatie over de RRE gaat intensiveren.

Ook subsidie aanvragen?
Om gebruik te kunnen maken van de subsidie, kun je voor 70 euro op de aankoop van energiebesparende producten terugvragen. De producten moeten eerst zijn betaald en uitgevoerd, voordat je jouw geld terug kunt vragen.  Of vraag een voucher aan en bestel gelijk producten in de webshop. Meer informatie over deze actie is te vinden op de website van het Duurzaam Bouwloket.

De subsidie is geldig tot en met 31 december 2021 of als het subsidieplafond is bereikt, dus wees er snel bij!