Paul van Meekeren

Raadslid en fractievoorzitter

Mijn start bij D66 Purmerend begon als voorzitter van de afdeling, waarna collega Patrick Blokzijl mij voor de verkiezingen van 2010 vroeg of ik ook echt politiek actief wilde worden. Samen met Tom de Jong werd ik in dat jaar commissielid, 4 ontzettend leerzame en leuke jaren. En 2014 was wederom een succesvol jaar voor D66, we groeiden van 3 naar 5 zetels en werden de grootste landelijke partij in Purmerend. Hoewel we ons vanzelfsprekend heel lokaal voelen: de binding met de inwoners en ondernemers van de stad is van groot belang. Een belang dat we met 5 lokale raadsleden en de fractiemedewerkster altijd voorop hebben gesteld.

Bij de laatste verkiezingen hebben we een zetel verloren en zijn we van 5 naar 4 zetels gegaan. Dat is nooit leuk, zeker niet als je afscheid moet nemen van raadsleden. Wel ben ik blij dat we als D66 Purmerend de juiste snaar hebben geraakt, want kijkend naar de landelijke trend heeft D66 het goed gedaan in onze stad. Met een prijswinnend programma en een super-team zijn we de verkiezingen in gegaan. Met onderwerpen als wonen, duurzaamheid en onderwijs gaan we de komende jaren hard aan de slag gaan. Om van Purmerend een nog fijnere stad te maken!

Paul van Meekeren
Fractievoorzitter D66 Purmerend